Normes generals per realitzar els exercicis proposats

Potenciació muscular

Perquè el treball muscular sigui efectiu s'ha de fer lentament acompanyat d'un bon ritme respiratori. La inspiració coincidirà amb l'inici de l'exercici i en els moments de major esforç, per tal d'aportar el màxim d'oxigen a les fibres musculars. L'espiració es realitzarà durant la relaxació muscular de forma controlada, no deixant sortir bruscament l'aire.

Durant la repetició d'uns exercicis s'han de deixar pauses molts breus de 2-3 segons per relaxar totalment la musculatura.

D'aquest forma anirem guanyant força i resistència a la fatiga i serà a partir d'aquí que notarem més capacitat física.

Mai s'ha de treballar contenint la respiració o a gran velocitat. En ocasions és aconsellable realitzar els exercicis acompanyats amb música.

Estiraments musculars

Amb la finalitat de millorar la flexibilitat es realitzen moviments que implica l'estirament de la musculatura escorçada.
Els exercicis d'estirament han de seguir sempre la següent pauta:
  • Col·locació inicial adequada que fixi el segment que volem estirar.

  • La tensió que es nota a l'inici ha d'augmentar progressivament fins arribar al punt de dolor. Ens hem de mantenir en el punt just a partir del qual s'aprecia la màxima tensió, però encara no notem cap sensació dolorosa. Mantenint aquesta posició entre 5 o 10 segons per donar temps que les fibres musculars es relaxin de forma natural i no bruscament.

  • La relaxació de l'estirament serà lenta i global.

Si estem sotmesos a un ritme de treball intens convé realitzar els estiraments al final de la jornada.
Si el treball s'acompanya de tensió psíquica s'aconsella complementar els exercicis amb cursos de ioga o altres mètodes de relaxació.
Abans d'iniciar cap programa d'exercicis és indispensable haver descartat cap patologia del raquis i en cas de patir-la adequar els exercicis per no córrer el risc d'aguditzar el procés.
El curs d'escola d'esquena, pretén donar un seguit d'eines per detectar amb rapidesa alteracions posturals o sobrecàrregues musculars, abans que s'estableixi el quadre dolorós.

Aconsellem realitzar aquesta pauta d'exercicis diàriament complementant-lo a ser possible amb natació (a l'inici amb monitor), si preferiu un altre esport consulteu prèviament el vostre metge o fisioterapeuta.

Consorci Sanitari de lĺAnoia Ě Hospital dĺIgualada
Av. Catalunya, 11 Ě 08700 Ě Igualada Ě Barcelona Ě T. 938 075 500
   Nou codi tipus   logo xarxa
Data ˙ltima actualitzaciˇ: 14/12/2017